top of page

Organisatorisk och social arbetsmiljö – OSA i praktiken

  • jennyoom
  • för 24 timmar sedan
  • 1 min läsning
ree


I en tid där arbetslivet förändras snabbare än någonsin, med högt tempo, ständig tillgänglighet och ökade krav, har vi allt att vinna på att stanna upp och ställa oss en avgörande fråga: Hur mår vi egentligen på jobbet?   


OSA – Organisatorisk och Social Arbetsmiljö –  är en del av verksamhetens struktur, kultur och långsiktiga hållbarhet. Det handlar om hur vi organiserar arbetet, hur vi kommunicerar, samarbetar och hanterar utmaningar i vardagen.   


Som chef har du en nyckelroll i att skapa förutsättningar för en sund arbetsmiljö genom tydliga ramar, lyhördhet och ett ledarskap som balanserar krav med stöd. Med rätt kunskap och verktyg går det att arbeta proaktivt med OSA-frågor och samtidigt stärka både arbetsglädje och resultat. 

 

Under en halvdag träffar du en arbetsmiljöingenjör och en leg. psykolog och organisationskonsult för att få ökad kunskap, erhålla praktiska verktyg, och strategisk vägledning för hur OSA kan bli en naturlig del av ditt ledarskap. 


 
 
bottom of page